Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Underretning om elevernes udbytte

Principper vedr. løbende evaluering

Udgangspunkt:
For at understøtte elevernes bevidsthed om og arbejde med egen læringsproces og progression prioriterer vi den løbende evaluering højt.

  • Tydelige mål og kriterier danner udgangspunkt for den løbende evaluering af elevens faglige, personlige og sociale udvikling.
  • Den løbende evaluering og feedback integreres i den daglige undervisning samt i lærerens arbejde med års- og undervisningsplaner.
  • Evalueringen baserer sig på, at læreren systematisk og i samarbejde med eleven opsamler kvantitative og kvalitative data f.eks. observationer, testresultater, produkter, samtaler
  • Der skal til stadighed være den størst mulige elevinddragelse i arbejdet med læringsmål og evaluering
  • Meddelelsesbogen skal være et aktivt redskab i samarbejdet om læring mellem lærer, elev og forældre
  • Alle årsplaner udarbejdes Google Classroom

Aftaler

  1. Alle fag/forløb skal have tilknyttet kompetenceområder (kompetencemål).
  2. Alle forløb skal have tilknyttet læringsmål før forløbsstart. Læringsmålene skal være kendt af eleven.
  3. Min. 3 gange om året foretages evaluering, der er synlig i Meddelelsesbogen.
  4. Eventuelle aftaler med elever og/eller forældre ved elevsamtaler/trepartsamtaler skal løbende skrives ind.
  5. Klasselærerne orienterer forældrene, hver gang lærerteamet ønsker forældrene skal læse og forholde sig til deres barns elevplan. Dette skal ske minimum 2-3 gange/år efter flg. plan.

 


Vi giver karakterer efter flg. plan:

8. årgang

1/12:

Karakterer i alle fag

Meddelelsesbog i alle fag

Ungdomsuddannelsesvalg

Personlige og sociale kompetencer

 

 

 

 

1/5:

Karakterer i alle fag

Meddelelsesbog i alle fag

Personlige og sociale kompetencer 
Evt. revurdering af uddannelsesvalg

 

 

9. årgang

1/12:

Karakterer i alle fag

Meddelelsesbog i alle fag

Ungdomsuddannelsesvalg

Personlige og sociale kompetencer

 

 

1/3
Endeligt ungdomsuddannelsesvalg

 

1/5:

Karakterer i alle fag

Meddelelsesbog i alle fag

Personlige og sociale kompetencer 
Evt. revurdering af uddannelsesvalg

 

10. årgang

1/12:

Karakterer i alle fag

Meddelelsesbog i alle fag

Ungdomsuddannelsesvalg

Personlige og sociale kompetencer

 

 

1/3
Endeligt ungdomsuddannelsesvalg

 

1/5:

Karakterer i alle fag

Meddelelsesbog i alle fag

Personlige og sociale kompetencer 
Evt. revurdering af uddannelsesvalg

 

 

Meddelelsbogen skal indeholde status og opfølgning på mål vedr. elevens personlige og sociale kompetencer (motivation, selvstændighed, ansvarlighed, mødestabilitet, samarbejdsevne, respekt, tolerance)

Lærerne skal inddrage eleverne mest muligt i ajourføringen.

Klasse/kontaktlærerne er ansvarlige for at koordinere den fælles del, som omhandler elevens personlige og sociale kompetencer

 

Revideret sept. 2025